Incassomedewerker – Baarn

Organisatie

Onze opdrachtgever Plaggemars Incasso is een gerenommeerd familiebedrijf, houdster van het Incasso Keurmerk en incasseert zowel B2B als B2C. Over een lange reeks van jaren heeft men bewezen een betrouwbare partner te zijn op het gebied van incasso en debiteurenbeheer, zowel nationaal als internationaal.

Functie

Heb jij enkele jaren ervaring als incassospecialist, ben je goed in het innen van voornamelijk B2B vorderingen, het behandelen van complexe dossiers en het doorgronden van organisatiestructuren? Ben je energiek en enthousiast? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Functieomschrijving:

De Incassomedewerker heeft zowel mondeling als schriftelijk contact met debiteuren, opdrachtgevers en belanghebbende partijen, waarbij weerstanden moeten worden overwonnen en omgegaan moet worden met tegengestelde belangen.
Ook dient je bij het uitvoeren van incassotrajecten rekening te houden met het imago van de opdrachtgevers binnen de vastgestelde wet- en regelgeving.
Tot slot wordt van de Incassomedewerker verwacht dat alledaagse knelpunten in het incassotraject zelfstandig worden opgelost conform het gegeven mandaat en mogelijkheden tot verbeteringen in de dienstverlening, na goedkeuring, worden doorgevoerd.
De werkzaamheden worden uitgevoerd in overeenstemming met de kernwaarden, strategie en doelstellingen van de organisatie.
De volgende dagelijkse werkzaamheden behoren tot jouw verantwoordelijkheden:
• Ontvangt de toegewezen vordering via het daarvoor bestemde systeem;
• Verzamelt en controleert gegevens, draagt zorg voor de vastlegging en lost eventuele onvolkomenheden op door gegevens op te vragen;
• Draagt zorg voor de inhoudelijke beoordeling van gegevens en maakt een inschatting van de verhaalsmogelijkheden;
• Prioriteert dossiers en neemt indien nodig contact op met de opdrachtgever over het verloop van het incassotraject en het managen van verwachtingen;
• Zoekt contact met debiteuren en betrokken partijen om tot betaling te komen van de door hen verschuldigde bedragen;
• Draagt zorg voor de realisatie van productiviteits- en kwaliteitsdoelstellingen als wel een optimaal incassoresultaat.

Functie eisen

• Kennis van de relevante wettelijke en interne regelingen binnen het werkgebied incasso;
• Kennis van de administratieve procedures en processen binnen het werkgebied incasso;
• Je beschikt over minimaal 5 jaar ervaring als incassospecialist
• Je beschikt bij voorkeur over Wft Basis,
• Je bent communicatief vaardig, staat stevig in je schoenen en bent klantgericht;
• Je beheerst de Nederlandse taal uitstekend in woord en geschrift;
• Kennis van verantwoordelijkheden binnen organisatiestructuren (V.o.F. B.V etc.);
• Kennis van ondernemingsrecht;
• Kernwoorden: teamspeler, analytisch, positieve instelling, inlevingsvermogen, sterke persoonlijkheid, overtuigingskracht, initiatief- en vindingrijk.
• Behandelt in correct Nederlands vragen en verzoeken van debiteuren en/of overige betrokkenen en schakelt in- en externen in, indien deze niet zelfstandig kunnen worden afgehandeld;
• Signaleert structurele en veel voorkomende vragen, verzoeken, geeft deze door aan de (direct) leidinggevende en komt, indien mogelijk, met een oplossing.
• Signaleert ontwikkelingen met betrekking tot de eigen werkzaamheden en vertaalt deze naar mogelijkheden voor het eigen team;
• Signaleert knelpunten, doet verbetervoorstellen om werkprocessen en de algehele kwaliteit van de dienstverlening te optimaliseren en legt dit voor aan de leidinggevende;
• Participeert in projecten ten behoeve van verbeteringen.

Aanbod

• Een fulltime functie bij een echt familiebedrijf;
• Salaris ligt tussen € 2.500,- en € 3.000,- bruto per maand op basis van 40 uur, afhankelijk van opleiding en ervaring;
• Vaste baan;
• Informele werksfeer;
• 27 verlofdagen, waarvan maximaal 3 collectieve dagen;
• 50% bijdrage in premie van collectieve pensioenvoorziening;
• Reiskostenvergoeding vanaf 20 km p/dag met maximum vanaf € 150,00 per maand.

Inlichtingen

Voor reageren of meer informatie kunt u contact op nemen met Hans van Rooijen.
Email: sollicitatie@beta-recruitment.nl. Telefoon: 035-7200941 of 06-22265555.

Sollicitatie

Klik op “SOLLICITEER”.
Je ontvangt direct na je sollicitatie automatisch een ontvangstbevestiging in je mailbox. Binnen 5 werkdagen ontvang je een reactie van de consultant die deze vacature in behandeling heeft.

No comments

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>